INSPIRACJE / Bez kategorii / 20 listopada 2017

Jak wzmocnić organizm przed zimą?

Hu hu ha, idzie zima zła…

 Jak wzmocnić organizm przed zimą?

Czy co roku w okresie jesienno-zimowym zmagasz się z przeziębieniem lub infekcją?

Dlaczego mimo starań nie możesz uchronić się przed spadkiem odporności?

Szukasz odpowiedzi na powyższe pytanie w Internecie,

pytasz znajomych, rodzinę, czy w aptece?

Jeśli tak to warto zastanowić się, czy Twoja obecna dieta i styl życia mogą przyczyniać się do nawracających problemów z odpornością.

Jeśli szukasz praktycznego rozwiązań, zapraszamy do lektury.

 

Dlaczego standardowe metody leczenia przeziębień nie pomagają?

Możliwe, że każdy z Nas słyszał o leczniczych właściwościach czosnku i cebuli. Nasze babcie oraz dziadkowie zapewne polecali Ci, abyś wypił ciepłe mleko z czosnkiem
i miodem kiedy „bierze” Cię choroba. Oczywiście jest to jeden ze sprawdzonych sposobów alternatywnego leczenia przeziębień. A może masz własne, inne domowe sposoby.  Przyjmijmy scenariusz pierwszy, w którym stosujesz się do zaleceń babci, ale mimo to masz nawracające problemy ze zdrowiem.

Popraw odporność dzięki zdrowemu odżywianiu

Podczas wielu lat pracy Nasza Poradnia Odchudzania i Odżywiania widzi potrzebę indywidualnego dobrania diety do stylu życia, potrzeb klientów, a przede wszystkim stanu zdrowia. Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że to co pomogło jednej osobie może nie wpłynąć na poprawę zdrowia innej. Dlatego zapraszamy już dziś na indywidualną konsultację, podczas której ustalimy plan wzmocnienia Twojej odporności.

http://warszawaporadnia1.coio.pl/kurs/programy-specjalistyczne/

 Jednakże wychodząc naprzeciw Waszym pytaniom podajemy wskazówki w celu poprawy odporności:

  1. Wprowadź do codziennego jadłospisu 5 porcji świeżych warzyw i 2 porcje owoców =

    zwiększenie podaży witamin antyoksydacyjnych, fitozwiazków, minerałów oraz błonnika dbającego o nasz „drugi mózg”, czyli jelita.

  2. Pamiętaj o codziennym piciu wody, nie wliczając do tego herbaty i kawy

  3. Dodawaj źródła białka do każdego posiłku, w tym również białka roślinnego =

białko jest nie tylko budulcem mięśni, ale również hormonów, enzymów i ciał odpornościowych, ponadto jest składnikiem diety, który w największym stopniu pobudza nasz metabolizm.

  1. Regularnie stosuj suplementację =

    poprzez podaż skoncentrowanego źródła naturalnego składnika. Aby takie źródło uzyskać podawany jest ekstrakt, wyciąg lub suplement. W przypadku odporności warto zastosować witaminę D, kwasy omega-3, witaminy z grupy B, witaminę C, magnez, cynk, selen oraz różnego rodzaju produkty z owoców, np. z jagód schizandry, acai, czarnej porzeczki i bzu, dzikiej róży. Warto skonsultować dawki i sposób przyjmowania z dietetykiem oraz zwrócić uwagę na jakość suplementu, najlepiej szukaj tych ze statusem leku oraz naturalnych.

  2. Wprowadź do diety β-glukany =

    są to składniki ścian komórkowych grzybów, drożdży i zbóż (np. owsa), czyli jeden ze składników błonnika pokarmowego.
    β-glukany mogą wpływać na zwiększenie produkcji limfocytów przez śledzionę. Najlepszym wyjściem jest wprowadzenie ich za pomocą suplementacji.

  3. Zadbaj o swoją mikrobiotę jelitową =

    coraz więcej badań podkreśla pozytywny wpływ probiotyków na odporność i całokształt zdrowia. Indywidulanie dobrana suplementacja probiotykami może wpłynąć na zmniejszenie częstości infekcji w ciągu roku.

Oprócz suplementacji niezwykle ważne jest dostarczanie prebiotyków dla naszych pozytywnych bakterii – czyli prawidłowa dieta bogata w błonnik.

  1. Żywność też może działać jak suplement, zwiększ spożycie:

  • świeżego czosnku, cebuli, szczypiorku = działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne
  • świeżych ziół, natki pietruszki, koperku, szpinaku i różnych zielonych sałat       = bogactwo witamin, minerałów, w tym witaminy C, kwasu foliowego i żelaza
  • tłustych ryb = zawierają witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, w tym D oraz kwasy omega-3
  • miodu = naturalnego, najlepiej ciemnego (gryczany, spadziowy). Ale nigdy nie poddawaj go obróbce termicznej lub do wrzątku, ponieważ traci wówczas właściwości antybakteryjne
  • produktów fermentowanych, np. kiszonek, kefiru, tempeh = dbających o mikrobiotę
  • przypraw, np. kurkumy, imbiru, kardamonu, cynamonu
  1. Uśmiechaj się = wydaje Ci się to może dziwnym zaleceniem, ale porządna dawka śmiechu i pozytywnego myślenia wspiera Naszą odporność. Badania pokazują, że wystarczy zwykły uśmiech, aby pobudzić Nasz organizm do wytwarzania hormonów szczęścia (endorfin). Wychodź z domu i idź na kabaret, czy do teatru na komedię.

Tym pozytywnym akcentem zakończymy artykuł. Liczymy, że Nasze wskazówki pozytywnie wpłynął na Twoją odporność oraz zdrowie.

Jeśli jednak czujesz potrzebę znalezienia przyczyny Twoich problemów ze zdrowiem zawsze możesz na Nas liczyć i skorzystać z Naszych porad indywidualnie.

Zapraszamy do poradni.

http://warszawaporadnia1.coio.pl/kurs/programy-specjalistyczne/

 

 

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i odwiedź naszą Poradnię!

ul. Jadźwingów 2
Warszawa

606 228 038 | kontakt@poradniaeffecta.pl