INSPIRACJE / Odchudzanie / 29 maja 2020

#1 MIT ŻYWIENIOWY – Kolacja do 18:00

Agnieszka Jeżewska

📌Poniżej pierwszy mit odnoszący się do zjadanych kolacji. W każdym tygodniu otrzymasz ode nie porcję wiedzy, której myślę, że tak łatwo nie znajdziesz, a dlaczego❓
Ponieważ dzielę się z Wami swoją praktyką i doświadczeniem ponad 10 lat pracy z osobami po różnych dietach, które mnie samą czasami zaskakują.
Co do indywidualnego podejścia osoby zainteresowane zmianą składu ciała, zapraszam na promocyjną analizę składu ciała do Poradni – po badaniu powiem Ci jakie rozwiązanie dla Ciebie będzie najlepsze – zapisy

Dzisiaj postanowiłam opisać Wam sławną '”kolację do 18:00″

📌Pewnie nie raz słyszysz, że kolacja powinna być najmniejszym posiłkiem w ciągu dnia, a najlepiej żeby jej w ogóle nie było. Zjadając ostatni posiłek pamiętaj, żeby był on zjedzony jak najwcześniej , żeby położyć się spać z pustym żołądkiem.

➡️Po pierwsze – to, czy przytyjemy od tego posiłku, zależy co zjedliśmy w ciągu dnia, jak rozkładaliśmy sobie posiłki. Obawiać się kolacji powinny osoby, które nie jedzą za wiele w ciągu dnia i z myślą: „teraz mogę trochę podjeść” zjadają niekontrolowaną ilość kcal na ten ostatni posiłek. Kolejna sprawa to pokolacyjne podjadanie – „zjadam kolację, ale mam ochotę na coś jeszcze” – te „coś jeszcze” może okazać się większym ładunkiem kalorycznym niż sama kolacja.
➡️Po drugie – pewnie doszła do Ciebie informacja: „jeżeli jesz kolację to tylko białko” – tu znowu moje pytanie – a ile tego białka pożywasz w ciągu dnia? Jakiej formy jest to białko – jeżeli jest wysmażony stek lub nie daj boże schabowy z frytkami, nie będzie to dla Nas doby posiłek na zakończenie dnia.

📌Z mojego doświadczenia:

1️⃣ Liczy się bilans kcal w ciągu dnia i częstotliwość spożywanych posiłków – jeżeli zjadamy posiłki o stałych porach co 3-4 godziny, to możemy pozwolić sobie na zdrową obiadokolację na koniec dnia

2️⃣ Nie warto maksymalnie naginać swojego trybu życia do posiłków, które mamy spożyć, bo po prostu nie sprawdzi się to w dłuższej perspektywie czasu. Co mam na myśli? Jeżeli rano nie czujesz głodu – zjedz lekkie śniadanie np: jajko na miękko z pomidorem/ koktajl proteinowo-odżywczy, w ciągu dnia 2-3 średnie przekąski a kolację z rodziną jeżeli taka u Was tradycja.

3️⃣ Kolejna sprawa – nie warto nadrabiać kcal na koniec dnia jeżeli zdarzyła Ci się dzień spotkań i na przekąski były – migdały z sokiem pomidorowym – nie nadrabiaj całego dnia kcal wieczorem. Zjedz wtedy pełnowartościową obiadokolację.

4️⃣ Ostatni posiłek najlepiej jest zjadać 2-3 godziny przed snem, a po nim wypić ziołową herbatkę np: melisa z rumiankiem.

Zapraszam do moich kolejnych wpisów #2, #3 MIT … opisuję tam nowości dietetyczne obalam kolejne mity :).

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i odwiedź naszą Poradnię!

ul. Jadźwingów 2
Warszawa

606 228 038 | kontakt@poradniaeffecta.pl