INSPIRACJE / Odchudzanie / 29 maja 2020

#2 MIT ŻYWIENIOWY – TYJĘ OD PIECZYWA

Agnieszka Jeżewska

Możliwe, że już dużo wiecie na temat zdrowego odżywiania, odchudzania, nowości dietetycznych, zdrowych przepisów.

Co więcej macie kilka książek ze zdrowymi przepisami, zaleceniami żywieniowymi, należycie do różnych grup Fit…/ slim…/eko…/bio…

Możliwe, że sami doświadczaliście wielu diet znacie się na tym nie tylko w teorii, ale i w praktyce :).

To na pewno wiecie, że ile jest diet, różnych zaleceń, ilu specjalistów – tyle też różnych teorii…

Czy węglowodanów należy się wystrzegać❓

#2 MIT od pieczywa tyje

📌Z mojego doświadczenia wprowadzenie węglowodanów do diety w tym diety redukcyjnej zależy od osoby, „doświadczenia dietowego”, wieku czy stanu zdrowia.

Może niektórzy z Was pamiętają jak opisywałam Wam rolę węglowodanów w Naszej diecie i ich podział. To jest dość istotna sprawa, bo przeważa o tym czy je zjadać czy też nie.

Węglowodany dzielimy na proste 🚫(te złe) i złożone✅ (te lepsze).

🚫Źródłem węglowodanów prostych w diecie mogą być: biała mąka i produkty z mąki białej, biały ryż, biały makaron, słodycze, krakersy, paluszki i oczywiście cukier dodawany do wypieków, napojów.
✅Źródłem węglowodanów złożonych mogą być: produkty z mąki z pełnego przemiału, kasze, brązowy ryż.

Oczywiście wybieramy tylko te produkty, które są źródłem węglowodanów złożonych.

📌Kolejna sprawa to ilość kcal – jeżeli w Naszej diecie przeważają produkty mączne, na obiad zjadamy kaszę z warzywami, a na kolację kanapki z awokado, to nie dziwmy się, że od przysłowiowego pieczywa będziemy tyli – statystycznie zjadamy tego więcej, ponieważ odczuwamy po takich posiłkach mniejszą sytość.

Połączenie produktów, które są źródłem węglowodanów złożonych z produktami, które są źródłem białka (chude mięso, ryby, jaja, nabiał, strączkowe) daje Nam uczucie sytości na dłużej.

📌Kolejna sprawa to Nasza reakcja na spożywane w posiłkach węglowodany – być może już trochę przesadziłeś z węglowodanami prostymi, przez dłuższy czas spożywałeś produkty, które są źródłem węglowodanów prostych, a codziennie towarzyszy Ci stres – obwód pasa rośnie, a Ty zastanawiasz się skąd to się bierze? To może być już insulinooporność, która niezdiagnozowana, bez odpowiedniej diety, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów w postaci spadku masy ciała. O insulinooporności i redukcji masy ciała opowiadała z moim gościem w cykluspotkań, które prowadzę – SOBOTA ZE ZDROWIEM, w każdą sobotę o godz: 12:00 na moim profilu na facebooku: https://www.facebook.com/groups/PoradniaEffecta/?ref=bookmarks

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i odwiedź naszą Poradnię!

ul. Jadźwingów 2
Warszawa

606 228 038 | kontakt@poradniaeffecta.pl