INSPIRACJE / Bez kategorii / 12 lipca 2018

ODMŁADZAJ SWÓJ ORGANIZM W 5 KROKACH

Agnieszka Jeżewska

  1. Jedz odpowiednie produkty

  • Produkty zbożowe, a szczególnie: kasza gryczana, kiełki pszenicy, płatki owsiane, ryż brązowy, zarodki pszenne.

  • Warzywa: brokuły, brukselka, buraki, cebula, cykoria, czosnek, fasolka szparagowa, kalafior, kapusta, marchew, szpinak, oliwki, papryka, pietruszka, pomidory, rzepa, rzeżucha, rzodkiewka, sałata, ziemniaki.

  • Owoce: awokado, banany, cytryny, figi, grejpfruty, jabłka, jagody, kiwi, morele, pomarańcze, czarne porzeczki, truskawki, winogrona, wiśnie.

  • Orzechy i pestki: migdały, słonecznik, orzechy brazylijskie, laskowe, nerkowca, włoskie, pestki dyni, siemię lniane à uwaga na kalorie!

  • Produkty białkowe: strączkowe, tofu, jaja, jogurt, kefir, dobrej jakości chude mięso i ryby, ser z serwatki.

  • Tłuszcze: niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe np.: olej lniany.

  • Napoje: herbata zielona, kakao, napar z pokrzywy, woda mineralna niegazowana.

Dlaczego warto?

Przykłady:

Brokuły są bogate w witaminy B1, B2, A oraz C. Dzięki włączeniu ich na stałe do Naszej diety łatwiej pozbywamy się toksyn i regenerujemy tkanki.

Kapusta dzięki dużej zawartości siarki korzystnie wpływa na stan skóry włosów i paznokci

Ogórek jest niskokaloryczny, pomaga w pozbywaniu się nadmiaru wody z organizmu i niwelowaniu obrzęków oraz oczyszcza organizm z toksyn

Natka pietruszki jest źródłem wapnia, magnezu, żelaza, witaminy C oraz kwasu foliowego. Odtruwa organizm i przeciwdziała obrzękom.

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe – poza prozdrowotnym działaniom na układ sercowo-naczyniowy, odpornościowy i nerwowy, poprawiają kondycję naszej skóry i zmniejszają skłonności do zmarszczek

Dobrej jakości produkty białkowe – chude mięsa, ryby i warzywa strączkowe uzupełniają białko niezbędne do regeneracji naszych mięśni.

  1. Wysypiaj się

Marzysz o SPA, zabiegach regeneracyjnych dla twarzy i ciała? Najlepsze SPA jakie możesz sobie zafundować to dobry, nieprzerywany sen w okolicach 6-8h

  1. Wprowadź umiarkowaną aktywność fizyczną

Dzięki temu dotleniaj organizm, buduj mięśnie ujędrniaj ciało i ciesz się wysportowaną sylwetką na lata. Uwaga! Za wysoka aktywność fizyczna – jeżeli ćwiczysz intensywnie codziennie nasila procesy stresogenne i przyspiesza starzenie się organizmu. Postaw na solidny trening 3-4 razy w tygodniu, 2 dni poświęć na delikatną aktywność fizyczną (jazda na rowerze, pilatess, joga) i 1 dzień odpocznij i zrelaksuj się.

  1. Pij wodę

Pamiętaj 30ml wody na kg masy ciała to Twoje dzienne zapotrzebowanie.

Organizm dobrze nawodniony pozbywa się regularnie toksyn i nie towarzyszą mu obrzęki. Metabolizm przyspiesza, a nasza skóra jest lepiej nawilżona od środka.

  1. Naucz się radzić sobie ze stresem

Stres był i będzie, pytanie co robisz żeby z nim „żyć w zgodzie”? Udowodniono, że stres jest przyczyną nr 1 przedwczesnego starzenia się organizmu. Postaw na relaks – znajdź codziennie czas dla siebie – pamiętaj nie napełnisz szklanki drugiej osobie jeżeli Twoja będzie pustadbaj o siebie.

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i odwiedź naszą Poradnię!

ul. Jadźwingów 2
Warszawa

606 228 038 | kontakt@poradniaeffecta.pl


close

Nasze Najlepsze Przepisy

Pobierz bezpłatny ebook: